معاون سياسي ـ امنيتي استانداري:

شوراي اطلاع‌رساني، فرآيند دسترسي رسانه‌ها به اخبار را تسهيل مي‌كند.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومي استانداري يزد معاون سياسي ـ امنيتي استانداري يزد با تاكيد بر عدم تداخل كاري شوراي اطلاع‌رساني استان با رسانه‌ها، نقش اين شورا را سامان‌دهي نحوه اطلاع‌رساني به مردم عنوان كرد.

معاون سياسي ـ امنيتي استاندار يزد با اشاره به ابلاغيه وزارت كشور به منظور تشكيل شوراي اطلاع‌رساني استان گفت: براساس اين آيين‌نامه شوراي اطلاع رساني با عضويت دستگاه هاي ذيربط در استانداري تشكيل شده است كه كار اين شورا، سامان‌دهي نحوه اطلاع‌رساني به مردم در ارتباط با خدماتي است كه دولت به آنها ارائه مي‌نمايد.

وي با اشاره به تركيب شوراي اطلاع‌رساني استان گفت: از آنجا كه اين شورا مي‌بايد پاسخگوي همه سازمان ها در استان باشند لذا دستگاه‌هاي ديگر كه به نوعي در ارتباط با اطلاع‌رساني به مردم هستند در اين شورا عضويت دارند. براساس مذاكراتي كه با استاندار محترم صورت پذيرفته و مطابق با دستورالعمل ابلاغي، رياست اين شورا به معاونت سياسي ـ امنيتي استانداري واگذار گرديد و دبير شورا رئيس روابط‌عمومي استانداري يزد تعيين شد، ساير اعضا نيز متشكل از مدير كل اداره ارشاد اسلامي، رئيس مركز صدا و سيماي يزد، رئيس سازمان تبليغات اسلامي، نمايندگاني از ايسنا و ايرنا و نمايندگاني آگاه از معاونت‌هاي مختلف استانداري مي‌باشد.

رئيس شوراي اطلاع‌رساني استان روابط ‌عمومي‌ها را كانال ارتباطي اين شورا در هر دستگاه عنوان كرد و ادامه داد: اين شورا تنها نحوه ارائه اطلاعات به مردم را سياست‌گذاري خواهد كرد تا اخبار به نحو مطلوبي به اطلاع عموم مردم برسد.

وي با تاكيد بر اين كه اين شورا هيچ‌گونه تداخل كاري با رسانه‌ها ايجاد نخواهد كرد گفت: شورا اطلاع‌رساني نه تنها مانعي بر سر راه رسانه‌ها ايجاد نمي‌كند بلكه دسترسي آنها به اطلاعات را تسهيل و تسريع خواهد كرد، اين شورا صرفا به كار نرم‌افزاري و سامان‌دهي نحوه اطلاع‌رساني به مردم مي‌پردازد و فعاليت اجرايي نخواهد داشت لذا در اين رابطه نگراني وجود ندارد.

عبدالرسول دوران با بيان اين كه هيچ‌گونه گرايش‌بندي سياسي در رابطه با نشريات محلي در شوراي اطلاع‌رساني استان صورت نپذيرفته است ادامه داد: شوراي اطلاع‌رساني قصد وارد شدن به اين چالش را ندارد چرا كه معتقد است اگر به اين مباحث وارد شود كل نظام اطلاع رساني را با چالش مواجه مي‌كند. بناي كار شوراي اطلاع‌رساني تنها تسهيل و تسريع نمودن دسترسي همه نشريات با گرايش‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، ورزشي و... به اطلاعات و اخبار موردنظر مي باشد.

وي با تقدير از نحوه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي استانداري يزد از نظر كميت خبر افزود: البته به نظر مي‌رسد بايد در زمينه تنوع در تنظيم اخبار نيز كارهايي صورت بپذيرد تا شاهد تكرار يك خبر خاص با تنظيم‌هاي يكسان در نشريات نباشيم. معاون سياسي ـ امنيتي استانداري يزد يكي‌ديگر از وظايف شوراي اطلاع‌رساني را نزديك نمودن خبرنگاران با منابع خبري عنوان كرد. وي در پايان از خدمات صورت گرفته توسط خبرنگاران به منظور ارائه اطلاعات و اخبار دقيق در مقاطع مختلف به ويژه دهه فجر و مناسبتهاي ديگر به مردم تشكر و قدرداني كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا